INDULÓ MARKETING STRATÉGIA

 Hogyan dolgozzuk ki induló vállalkozásunk marketingstratégiáját

 Készítsen marketingtervet induló vállalkozása láthatóságának növelése érdekében, alakítson ki digitális marketingjelenlétet stratégiai pozicionálással, és népszerűsítse vállalkozását.

Ha induló vállalkozást vezet, akkor a vállalkozás marketingje kulcsfontosságú a növekedéséhez – és ahhoz, hogy hogyan tudja kiemelni magát a versenytársak közül.

 Vázolja fel stratégiáját

Nincs két teljesen egyforma vállalkozás, ami azt jelenti, hogy a marketingstratégiák is eltérőek. De minden sikeres marketingstratégia 4 kulcsfontosságú összetevőt tartalmaz: a célokat, a közönséget, a piackutatást és a költségvetést.

 1.      Tűzzön ki célokat

Vállalkozásának korai szakaszában a céljai attól függően változhatnak, hogy hogyan határozza meg a sikert. De sok induló vállalkozás céljai gyakran a két kategória egyikébe esnek: a márkaismertség növelése és új ügyfelek megszerzése. És bár mindkét kategória fontos egy vállalkozás fejlesztése során, hasznos lehet az Ön számára legésszerűbb célok rangsorolása.

 Növelni a márka ismertségét. Új vállalkozás indításakor fontos, hogy bemutatkozzon potenciális ügyfeleinek vagy ügyfélkörének. El kell mondani az embereknek, hogy ki Ön, mit csinál és mi különbözti meg mindenki mástól. Ha úgy dönt, hogy előnyben részesíti a márkaismertséget, akkor célja és marketingstratégiája is az kell hogy legyen , hogy az emberek felismerjék márkanevét, logóját vagy termékeit.

Ügyfélszerzés. Ha úgy dönt, hogy prioritásként kezeli az új ügyfelek megszerzését, akkor a céljai közé tartozhat, hogy új emberek regisztráljanak a honlapon vagy, hogy aktív felhasználóivá váljanak vagy a meglévő potenciális ügyfelek fizető ügyfelekké alakuljanak. E célok eléréséhez olyan marketingstratégiát kell kidolgoznia, amely hatékony tervezést és cselekvésre ösztönzést alkalmaz, amelyek felkeltik az emberek figyelmét, és felkeltik bennük az aktivitást vállalkozásával kapcsolatban.

 2.      Határozza meg célközönségét

Az induló vállalkozás típusától függetlenül kulcsfontosságú, hogy marketingje a megfelelő üzenettel elérje a megfelelő embereket. A marketingstratégia kidolgozása során szánjon időt arra, hogy átgondolja, ki az ideális közönség – vagy ki szeretné, hogy közönsége legyen.

Íme néhány kérdés, amelyet feltehet magának, amikor eldönti, melyik közönséget célozza meg marketingjével:

·         Mit kínál potenciális vásárlóinak?

·         Mitől lesz egyedi?

·         Miért választaná egy ügyfél Önt a versenytársaival szemben?

·         Ha Ön cégeket szolgál ki, terméke előnyösebb lenne egy bizonyos méretű vagy egy adott iparágon belüli vállalkozások számára?

·         Ha Ön egyéni fogyasztókat szolgál ki, akkor van preferált tartózkodási hely, demográfiai adat vagy érdeklődési kör a kiválasztás során?

 3.      Találja meg a helyét a piacon

A CB Insights tanulmánya szerint a kereslet hiánya a piacon az első számú ok, amiért az induló vállalkozások kudarcot vallanak. Lehet, hogy a kínált termék vagy szolgáltatás nem old meg egy problémát, vagy nem elég egyedi ahhoz, hogy kiemelkedjen a versenytársak közül. Lehet, hogy a fókusz túl szűk, és a potenciális ügyfelek köre nem elég nagy ahhoz, hogy sikeres vállalkozást építsenek (és bővítsenek). Vagy az is lehet, hogy egyszerűen nem helyezték el megfelelően és soha nem volt lehetősége elérni a megfelelő embereket.

 Annak érdekében, hogy új induló vállalkozása nagyobb eséllyel elkerülje ezeket a gyakori buktatókat, szánjon időt a piacon lévő többi hasonló termék alapos kutatására, és mérje fel potenciális vásárlói érdeklődését. Miután megállapította, hogy van elegendő kereslet vállalkozása fenntartásához, elkezdhet gondolkodni azon, hogyan ismerheti meg célközönsége az Ön által kínált nagyszerű terméket vagy szolgáltatás.

 4.      Határozza meg a költségvetését

Egy induló vállalkozás marketing költségvetését számos tényező befolyásolja, beleértve a működési költségeket és a bevételi előrejelzéseket. De nem számít, mennyi pénzt tud félretenni marketingre, fontos, hogy okosan költsön. Gondolja át céljait, és fordítsa marketingpénzét azokra a csatornákra, amelyek segítenek elérni azokat. Ne féljen módosításokat végrehajtani, vagy valami újat kipróbálni, ha egy adott csatorna nem bizonyul gyümölcsözőnek.

Ahogy a vállalkozása – és a költségvetése – növekszik, mindig több pénzt fordíthat a marketingre, és kiterjesztheti elérését a korábban kiaknázatlan közönségekre.

 

Érje el közönségét a megfelelő csatornákon

 Ez az 5 csatorna minden induló marketingstratégia alapvető összetevője:

 1.      Egy weboldal

A webhelyek olyan sokoldalú marketingeszközök, amelyek éjjel-nappal működnek, hogy segítsenek kommunikálni közönségével és vállalkozása növekedésében. Az indulás egyszerű. A PYXIS Marketing olyan eszközökkel rendelkezik, amelyek segítségével professzionális webhelyet/webshopot alakíthat ki.

Szerezzen domain nevet! A domain név az Ön online identitása, ezért fontos, hogy olyan nevet válasszon, amely felismerhető, illik márkájához és könnyen megjegyezhető. Miközben az összes lehetőséget mérlegeli, mindenképpen ellenőrizze az egyes lehetséges domain nevek elérhetőségét a közösségi médiában. Ha ugyanazt a nevet használja minden csatornán, akkor egységes márkaidentitás alakítható ki, és javítható az elérés.

 2.      E-mail

Az e-mail marketing hatékony módja annak, hogy kapcsolatot építsen ki a közönségével és idővel lekösse őket. Adjon hozzá egy űrlapot webhelyéhez (vagy nyitóoldalához), amellyel e-mail-címeket gyűjthet a látogatóktól (hírlevél feliratkozás), majd kezdjen frissítéseket megosztani szolgáltatásairól, tartalmairól, termékeiről és bármi másról ami érdekelheti a potenciális vásárlókat.

 3.      Közösségi média

Ahogy a közösségi média használata világszerte folyamatosan növekszik, úgy nő annak jelentősége, hogy a közösségi csatornákat beépítsék a közösségi média marketingstratégiájával induló vállalkozások marketingtervébe. Akár csatornákon keresztül hoz létre és ütemez bejegyzéseket , akár közvetlenül, akár hirdetéseket hoz létre, a közösségi médiában gyorsan kommunikálhat meglévő rajongóival, barátaival és ügyfeleivel. Segítségével bővítheti az elérést, és több embert ösztönözhet arra, hogy nézze meg webhelyét, üzletét vagy termékeit.

 Facebook- és Instagram-hirdetések : A Facebooknak és az Instagramnak egyaránt több mint egymilliárd felhasználója van világszerte, ami azt jelenti, hogy a potenciális ügyfelek hatalmas gyűjteménye van a keze ügyében. Megcélozhatja az emberek meghatározott szegmenseit az induló hirdetésekkel – például azokat, akik egy adott helyen élnek vagy egy bizonyos korosztályba tartoznak.

Twitter-hirdetések: A Twitter számos hirdetési lehetőséget kínál, amelyek segítenek felhívni a figyelmet az indulásra, az embereket a webhelyére irányítani, új követőket vonzani stb. Célozhat embereket demográfiai adatok, elhelyezkedés, érdeklődési körük alapján, vagy akár más általuk követett fiókok vagy a tweetjeikben használt kulcsszavak alapján.

LinkedIn hirdetések: A LinkedIn lehetőséget ad az induló vállalkozásoknak, hogy kapcsolatba lépjenek más, hasonló gondolkodású szakemberekkel (és reklámozzák magukat) . Még arra is lehetőséget kínálnak, hogy marketingtevékenységét az emberek meghatározott csoportjaira összpontosítsa, például azokra, akik egy adott iparágban dolgoznak vagy bizonyos beosztással rendelkeznek.

 4.      Tartalommarketing

A tartalommarketing olyan tartalmak létrehozására (és megosztására) összpontosít, mint a blogbejegyzések, cikkek, videók, podcastok és infografikák a célközönség számára. Más hirdetési erőfeszítéseivel vagy promóciós üzeneteivel ellentétben ez a tartalom nem csak az értékesítésről szól, releváns, értékes információkat kell nyújtania, amelyek az embereket érdeklik – és amelyekkel ténylegesen kapcsolatba is szeretnének lépni.

Idővel a tartalommarketing költséghatékony taktikának bizonyulhat, amely jelentős előnyökkel jár az Ön vállalkozása számára. Nemcsak új ügyfelek vonzását (és konverzióját) segítheti, hanem nagyszerű módja annak, hogy a szakterületén megbízható információforrássá váljon.

 5.      Offline promóció

Sok induló vállalkozásnál az online marketing áll a középpontban, de az offline promóció még mindig rengeteg értéket képvisel. Íme néhány ötlet:

 Névjegykártyák vagy prospektusok készítése : A fizikai tárgyak, például a névjegykártyák és prospektusok közvetlen és kényelmes módja annak, hogy nagyszerű első benyomást keltsen, és elmondja az új embereknek, hogy mit kínál. Tervezzen és nyomtasson professzionális névjegykártyákat vállalkozása nevével, elérhetőségi adataival és logójával. Vagy készítsen brosúrákat, amelyek elmagyarázzák, mit csinál, és milyen típusú cuccokat árul. Ezután keressen olyan hálózati lehetőségeket, ahol átadhatja azokat társainak és potenciális ügyfeleinek.

Menjen oda, ahol ügyfelei vannak : Amikor még csak most kezdi, a hálózatépítés kulcsszerepet játszik a kapcsolatok fejlesztésében és a vállalkozás elindításakor. Keresse a személyes interakció lehetőségeit olyan emberekkel, akik érdeklődhetnek az Ön termékei vagy szolgáltatásai iránt. Látogasson el kereskedelmi bemutatókra vagy konferenciákra, vegyen részt a helyi vállalkozók találkozóin, vagy végezzen egy kis kutatást, és keressen személyes találkozókat olyan emberekkel, akik segíthetnek vállalkozását a következő szintre emelni.

Képeslapok küldése : A képeslapok segítségével kitűnhet a versenytársak közül, és valami kézzelfoghatót adhat a közönségnek, hogy emlékezzen Önre. Szórakoztató módja annak, hogy bemutatkozzon új ismerősöknek, bejelentsen egy új megjelenést, meghívja az embereket egy közelgő eseményre, vagy bármi mást, amit szeretne.

Beszélgetés : A szóbeszéd az egyik leghatékonyabb marketingeszköz az induló vállalkozások számára. Amikor az emberek azt hallják, hogy munkatársaik, barátaik vagy családtagjaik nagyszerű tapasztalatokat szereztek az Ön vállalkozásával, termékeivel vagy szolgáltatásaival kapcsolatban, jó eséllyel ők is megkeresikÖnt. Törekedjen arra, hogy kiváló ügyfélélményt teremtsen, és minden lépésben meghaladja az elvárásokat.

Személy, aki folyadékot önt egy nagy kancsóból négy kis csészébe.

 

 Mérje meg induló marketingkampányainak sikerét

Az induló vállalkozások gyakran korlátozott mennyiségű forrással és erőforrással rendelkeznek, ezért fontos, hogy minden elköltött forint kézzelfogható, mérhető eredményekhez vezessen. Íme 3 módszer az adatok felhasználására induló marketingkampányaihoz.

 1.      Állítsa be (és kövesse nyomon) marketing KPI-jeit

A KPI-k (Key Performance Indicators – kulcsfontosságú teljesítménymutatók) olyan mérőszámok, amelyek segítségével nyomon követhető a marketing és üzleti céljai felé tett előrehaladás. Ha az a cél, hogy növelje márkája ismertségét, akkor a közönségméret növekedésének mérésére olyan KPI-ket válasszon, mint a webhely forgalom, a közösségi megosztások és az új kapcsolatok. Ha ehelyett az a cél, hogy több ügyfelet szerezzen, és több pénzt keressen, mérje meg KPI-it a napi vagy havi értékesítési és konverziós arányokhoz képest .

 2.      Tesztelje, ismételje meg

Függetlenül attól, hogy milyen típusú induló vállalkozást működtet, mindig hallgatnia kell a közönségére – még akkor is, ha csak átkattintások, oldalmegtekintések és a jelentésekben található konverziók révén kommunikál Önnel . Legyen kész a módosításokra, ha valami nem működik.

 3.      Ismerje meg, mi működik az ügyfelei számára

Minden létrehozott marketingkampánnyal többet tud meg közönségéről. Mindezen adatok birtokában javíthatja stratégiáját aszerint, hogy kik tartoznak a közönségükbe, és mi segít nekik. Hagyja, hogy a közönsége irányítsa tevékenységét, és pillanatok alatt eléri ezeket a marketing KPI-ket.

 


Ha hasznosnak találta cikkünket, akkor a Like gomb megnyomásával jelezheti számunkra és meg is oszthatja ismerőseivel:

 

MARKETING BLOG

INDULÓ VÁLLALKOZÁSOK MARKETING ISMERETTERJESZTŐ BLOGJA

Mi a PYXIS Marketingnél hiszünk benne, hogy magyar gazdaság szereplői versenyképesek tudnak lenni a globalizált piacon. A termékek és szolgáltatások minősége mellett a marketing eszközeivel lehetséges az induló vállalkozásoknak jelentős profitot termelni. Szakmai témájú blog bejegyzéseink ehhez nyújtanak útmutatót:

 

INDULÓ MARKETING STRATÉGIA